mandag den 6. september 2010

Fødselsdagskage til Mai-britt/mødregruppen

Vi skulle til fødselsdag hos Mai-britt :-) Og hun var så snedig lige, at få listet ind, at hun ikke selv havde tid til, at lave en dessert ;-) Så den måtte jeg meget gerne lave.. Vi blev enige om, at det var vores fødselsdagsgave til hende fra os - det er jo dejligt nemt.. Og selvfølgelig skulle hun da også have en lille ing ved siden af.. Hun eeeelsker gaver, så hun skulle jo ikke snydes for, at rive papiret i stykker :-D

Hun kunne rigtig godt tænke sig en chokoladekage med hindbærmousse i midten og så sådan noget marcipan/mmf agtig ting :-D

Så gik i krig med min favorit kage - mudcake uhmm.. Vidste at den ville falde rigtig godt i hendes smag, for hun er helt vil med brownie..


Som sagt så blev den flækket på midten og fyldt med hindbærmousse.. Den blev smurt op med mandelsmørcreme og overtrukket med marcipan wannabe mmf :-D Og så er der kommet gang i tyllerne igen.. Det giver altså kagen lidt ekstra med det tylning..



Men det var faktisk lidt sjovt med den mmf.. Jeg stod og lavede det og blandede masser af blå og rød farve i.. Og da det blev tilpas overtrak jeg så kagen og så var den overhovedet ikke lilla, den var næsten helt hvid :-o Men kunne jeg ikke gøre så meget ved det, havde jo lave hvide blomster og RI'en var lavet.. Så fik den lov til, at stå lidt og lige så stille og roligt, så skiftede den farve.. Dét har jeg aldrig prøvet før.. Men nu er der jo også en første gang for alt :-}

Men da jeg havde pyntet kagen færdig fik vi en melding om, at fødselaren måtte melde afbud, fordi hun ikke havde det så godt.. Det var bare super ærgeligt, vi havde glædet os rigtig meget..


Men så blev den serveret dagen efter til mødregruppen.. De har jo ikke noget imod kage ;-) Og nøj, hvor smagte den bare godt!!! Det er i hver fald ikke sidste gang den bliver lavet uhmmm :-p

5 kommentarer:

  1. Hvor er den flot - det er altså vildt som du kan med den tylle der.....

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Ja, det vil jeg gi' Marianne ret i.. du styrer da den tylle for vildt.. flot kage.

    SvarSlet
  3. Tak for rosen de damer :-))

    Elsker også at tylle.. Jeg kan varmt anbefale det :-)))

    Kagerne kommer jo til, at ligne en million med det..

    SvarSlet
  4. Hej
    Hvor er du dygtig til at pynte med tylle, jeg skal lægge hus til et kursus med Sif her til september, glæder mig helt vildt.

    SvarSlet
  5. Tak for rosen :-)) Det er også værd at glæde sig over :-)) Hun er SÅ dygtig og hun er rigtig god til at lærer fra sig.. Og gud, hvor jeg misunder dig ;-)

    SvarSlet