onsdag den 23. september 2009

Hvad blev navnet....

....Mille..
I weekenden stod den på barnedåb og dåbskage til vores venners lille pige, Mille.. Havde fået æren af at lave kagen og det kunne jeg jo ikke sige nej til..

Fik frie hænder, så fantasien kom på arbejde.. Istedet for den traditionelle lyserøde farve, var deres farve rød, så ville gerne have lidt rødt med på kagen.. Det blev en tre-etage kage med hindbærmousse og toleronecreme..
Selve kanten blev ikke helt som jeg havde håbet på, selvom den blev smurt med smørcreme op til flere gange, for at sige det mildt så drille den lidt.. Men den blev da færdig..
Alle figurene, på nær skoene, tal og bogstaverne, er lave af MMF og skoene, tal og bogstaverne er lavet af sugarpaste.. Kagen er betrukket med MMF, det er første gang jeg arbejder med MMF.. Vil sige, at MMF og sugarpaste er gode på hver deres måde, men MFF smager helt klart bedst og det er mere blødt at tygge i..
Selve topfiguren er en sparebøsse som manden og jeg fandt da vi var på ferie, lavede "bare" en baby og satten den oven i..

Lagkagebundene er hjemmebagt og rundt i kanten har jeg sprøjtet med lidt frosting, for at få et pænere finish

Ingen kommentarer:

Send en kommentar